Tuesday, July 30, 2013

၂။ ပင္းယေခတ္

ပုဂံျပည္သည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တျဖည္းျဖည္းတစ္စတစ္စ အ႐ွိန္တန္ခုိးမွိန္ညိႇဳးလ်က္လာ၏။ သကၠရာဇ္ ၆၆ဝခုႏွစ္ေလာက္တြင္မူကား ပုဂံျပည္ႀကီးသည္ ျပည္တြင္းေရးရာ မၿငိမ္မသက္ ဝါးအစည္းေျပသကဲ့သို႕ ကစဥ့္ကလ်ားပ်က္ျပားသည့္ အေျခသို႕တုိင္ ေရာက္ေလ၏။ ေက်ာ္စြာဘုရင္ကို ႐ွမ္းညီေနာင္ သံုးဦးတို႕က နန္းခ်ကြပ္မ်က္လ်က္ ျမန္မာျပည္၏ ဦးစြန္းမကိုဋ္ကို  ကိုယ္ပိုင္ သိမ္းယူၾက၏။ ပုဂံျပည္တြင္ ထီးနန္းမစိုက္ေတာ့ဘဲ ျမင္စိုင္း၊ ပင္းယ၊ စစ္ကိုင္းတြင္ အဆက္ဆက္စိုးစံၾက၏။ သို႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပုဂံပ်က္စီးသည္မွ အင္းဝ တည္ေထာင္သည့္အတြင္း ႐ွမ္းတုိ႕ထြန္းကားေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၆ ႏွစ္ခန္႕မွ်ကို စာေပသမုိင္းအားျဖင့္ ပင္းယ ေကာင္းစားသည့္ေခတ္ဟူ၍ ေခၚဆိုသင့္၏။ ထုိပင္းယ ေကာင္းစားေသာေခတ္တြင္ ျမန္မာစာေပ၏ အေျခအေနကို ၾကည့္႐ႈ႕ပါလွ်င္ ဖြဲ႕ပံုနည္း တိုးတက္လာေၾကာင္းကို ထင္႐ွားစြာ သိသာႏုိင္သည္။ ထိုေခတ္တြင္ တ်ာဘဲြ႕ သီခ်င္း၊ ကာခ်င္းႏွင့္ ရတု အေရးအသားမ်ားကို ေတြ႕႐ွိရသည္။ ဂီတဘက္က လုိက္စားလာေၾကာင္း ထင္႐ွားေပ၏။ သကၠရာဇ္ ၆၇၄ခုႏွစ္တြင္ ပင္းယ၌ နန္းတက္ေသာ သီဟသူ လက္ထက္တြင္ အမည္မသိ ပုဂၢိဳလ္ေရးသား သည့္     “ခါးပတ္ေတာ္မွာ ေ႐ႊခ်ည္စံု၊ မိႈင္းလံုးေ႐ႊဝတ္လံု၊ မလံုသာ ခ်မ္းေအး” အစ႐ွိေသာ ကာခ်င္းသည္ ေ႐ွးပင္းယေခတ္တြင္ အခ်ိဳ႕သူတို႕ ဝတ္ပံုဆင္ပံု၊ ျပဳမူသြားလာပံုကို ေဖာ္ျပထားေသာ သီခ်င္းျဖစ္သည္။ သကၠရာဇ္ ၇ဝ၄ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္ေသာ ျမင္စိုင္းငါးစီး႐ွင္ကိုယ္တုိင္က ဆိုသည့္ "တာဝတႎသာ၊ နတ္႐ြာေလာ၊ နတ္ ႐ြာေလာ " အစခ်ီေသာ ကာခ်င္းမွာ တိုတိုတုတ္တုတ္ စပ္ဆို၍ထား၏။ ရာသီပန္းမန္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပ၏ အေျခအေန ကို စပ္ဆိုေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားလည္း ပါ႐ွိ၏။ ဤကာခ်င္းအျပင္ သကၠရာဇ္ ၇ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္တြင္ စတုရဂၤဗလအမတ္ႀကီး ေရးသား ေသာရတုလည္း ႐ွိေသး၏။ ထိုရတုသည္ ေပါကၠံဆရာေတာ္ သို႕မဟုတ္ ဆူးတြင္းပစ္ဆရာေတာ္အား ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္အေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းကာ ေရးသားထားေသာ အေမးပုစၦာ ရတုျဖစ္၏။ ေပါကၠံဆရာေတာ္က တစ္ဖတ္ျပန္၍ အေျဖရတု မ်ားကိုလည္း ေရးသားခဲ့သည္။ ျမန္မာစာေပသည္ မည္ကဲ့သို႕ေသာ အေျခအေနသို႕တုိင္ ေရာက္ၿပီကို ေသခ်ာစြာ သိသာႏုိင္ေစျခင္းမွာ စတုရဂၤဗလ အမတ္ႀကီး ေရးသားေသာ ရတုကို ေကာင္းစြာၾကည့္႐ႈ႕ဆင္ျခင္ အပ္ေပသည္။