ဧခ်င္း ဟူသည္မွာ မင္းသမီး၊ မင္းသားငယ္မ်ားအား ဧယင္ေတာ္ မဂၤလာဆင္ယင္ က်င္းပသည့္ အခါမ်ားတြင္ ပုခက္တြင္း၌သိပ္၍ ပုခက္ကိုလႊဲရင္း သီဆိုက်ဴးရင့္ ေခ်ာ့ေမာ့ရေသာ ကဗ်ာျဖစ္၍ ဂီတသေဘာမ်ိဳးတြင္ သက္ဝင္ေသာ သီခ်င္းပင္ျဖစ္သည္။ ဂီတသီခ်င္းမ်ားသည္ အင္းဝေခတ္တြင္မွ ေပၚေပါက္လာသည္ မဟုတ္။ ေ႐ွးပုဂံေခတ္ကပင္စ၍ ေပၚေပါက္္လ်က္ရွိသည္မွာ ယုံမွားဖြယ္ မရွိ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူေရွးေဟာင္း ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ သီခ်င္းစာကိုယ္ကို မေတြ႕ရျငားေသာ္လည္း သီခ်င္းသည္၊ ကေခ်သည္၊ စည္ႀကီး ပန္တ်ာ ခြက္ခြင္းသည္ စေသာ ဂီတႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အသုံးအႏွဳန္း ေဝါဟာရမ်ားကို ေတြ႕ရွိရေပးသည္။ ဂီတ၊ သီခ်င္းတို႕ မည္သည္မွာ စိတ္ရႊင္လန္း ဝမ္းေျမာက္သည့္အခါမ်ား၌ ဝမ္းတြင္းမွာ လႈိက္လိႈက္လွဲလွဲျဖစ္လာ၍ မ်ဳိသိပ္ ေအာင့္အည္း မထားႏိုင္ေတာ့ဘဲ ပါးစပ္မွ ထိုးေဖာက္ထြက္လာရေသာ ကမာၻ႕နိယာမအသံပင္ျဖစ္၏။ ထို႕ ေၾကာင့္ ဤသီခ်င္း၊ ဂီတတို႕သည္ လူမႈဂီတ၊ သာသနာကိစၥ၊ အိမ္တြင္းမႈ ကိစၥအမ်ားတို႕တြင္ လူတို႕ ႏွလံုး႐ႊင္ၿပံဳး ေပ်ာ္ျမဴးၾကစဥ္ အလိုအေလ်ာက္ ဝမး္တြင္းမွ ေပၚထြက္လာၾကေသာ အသံ ျဖစ္ျခင္း ေၾကာင့္ ဂီတသီခ်င္းတို႕ မည္သည္မွာ လူ႐ိုင္းတို႕၌ျဖစ္ေစ၊ လူယဥ္တို႕၌ျဖစ္ေစ လူမ်ိဳးအလိုက္ ႐ွိေနၾကေၾကာင္းကို ခ်င့္ခ်ိန္ေတြးဆ ရာသည္။ ထိုေၾကာင့္ သကၠရာဇ္ ၇ဝ၄-၇၁၃ ငါးစီး႐ွင္ေက်ာ္စြာ လက္ထက္တြင္ ကာခ်င္းဟူ၍ ေခၚေသာ ဂီတသီခ်င္းမ်ား ေပၚေပါက္လာေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ေပၿပီ။ ထိုကာခ်င္းမ်ားသည္ ကာ ကရာတြင္ ႐ႊင္ျမဴးသည့္စိတ္ျဖင့္ သီဆိုၾကေသာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ရဲရင့္ျခင္း ဝီရ ရသျဖင့္ ျပည့္စံုေသာသီခ်င္းမ်ားျဖစ္ၾက၍ စစ္သည္ေတာ္ မ်ားကိုလည္း ရဲစိတ္ရဲမာန္ သြတ္သြင္းေပးေသာအားျဖင့္ ႏွစ္ဖက္ႏွစ္လမ္း အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစေသာ ဂီတသီခ်င္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဧခ်င္းကဗ်ာသည္လည္း ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ ရဲေသြးတို႕ကို ကာခ်င္းမ်ားကဲ့သို႕ပင္ တက္ႂကြ ေစ၏။ သို႕ေသာ္ ကာခ်င္းမ်ားကဲ့သို႕ ရဲရည္ရဲေသြးမ်ားကို အေျပးအလႊား အၾကမ္းအတမ္း လံႈ႕ေဆာ္ ေပးသည့္ သေဘာမ်ိဳး ပါဝင္ေသာ သီခ်င္းမ်ိဳးမဟုတ္။ ဧကာရ ႏၱ ႏွင့္ အစခ်ီ၍ ဧကာရ ႏၱ အဆံုးသတ္ကာ ၾကားရသူတို႕ အလြန္သာယာ နာေပ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ကို တစ္မ်ိဳး တစ္နည္းအားျဖင့္ ျမႇင့္ေပးသည္။ သို႕ျဖစ္ရကား သီခ်င္း၊ ကာခ်င္း၊ ဧခ်င္းတို႕သည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု သေဘာအားျဖင့္ ဆက္ႏႊယ္လ်က္ ႐ွိၾက၏။ ဧခ်င္းကို အိပ္ေမြ႕ခ် ကေလးေခ်ာ့ သီခ်င္း ဟူ၍လည္း ဆိုႏိုင္သည္။ ဧကာရႏ ၱႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ အစခ်ီအဆံုးသတ္ရပါသနည္း ဟူမူ ဧကာရ ႏၱ မွာ႐ြတ္ဆိုရာတြင္ လြန္စြာခ်ိဳသာေသာအသံ ျဖစ္သည္။ ဧကာရ ႏၱကို ကေလးေခ်ာ့ရာ၌ အသံုးျပဳသည္မွာ မင္းသမီး၊ မင္းသားမ်ားသာမဟုတ္။ ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသား မ်ားပင္ အသံုးျပဳၾက၏။ ဆင္းရဲသားမ်ား ကေလးေခ်ာ့ရာ၌လည္း ဧ…..ဧ….. ဟူေသာ ကာရန္ျဖင့္ ကေလးေခ်ာ့ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
ဥပမာျပရမည္ဆိုေသာ္ “ ဧ….ဧ….လူကေလးရဲ႕အိပ္ပါဆို….ခိုဖမ္းလို႕ေပး၊ ခိုျဖဴ ခိုျပာနက္ကယ္ႏွင့္ ဖမ္း ခက္လွေသး….’’ ဟူရာ၌ ဧႏွင့္စ၍ ဧကာရ ႏၱ ႏွင့္ပင္အဆံုးခ်သည္။ ဧခ်င္းဆရာတို႕သည္ ဧခ်င္းကဗ်ာတြင္ လူတို႕၏စိတ္ကို လံႈ႕ေဆာ္ေပးခဲ့ေလသည္။ ထုိဧခ်င္း၏ လံႈ႕ေဆာ္ေပးျခင္းေၾကာင့္ မင္းသား၊မင္းသမီးတို႕မွာ ဇာတိမာန္ တဖြားဖြား တက္ႂကြၿပီးလွ်င္ မိမိတို႕တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္ၾကရ ေတာ့သည္။ အမ်ိဳးကို ခင္ၾကရေတာ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးျခားလက္ေအာက္သို႕ မၾကာခဏ သက္ဆင္းျခင္းခံရေသာ ျမန္မာျပည္ႀကီးကိုလည္း အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကယ္ဆယ္ႏိုင္ခဲ့ၾကေလၿပီ။ ထိုျပင္ ဧခ်င္းအဖြဲ႕၏ အက်ိဳးထူးတစ္ရပ္ကား ဧခ်င္းသည္ ရာဇဝံသဉာဏ္ကို ေပးသည္။ ရာဇဝင္ေၾကာင္းကို ေရးသားေဖာ္ျပသျဖင့္ ရာဇဝင္မေပၚေပါက္ေသးေသာေခတ္တြင္ ဧခ်င္းကို အားကိုးအားထား ျပဳၾကရသည္။ ေနာက္ေနာင္တြင္ ရာဇဝင္ဆရာတို႕သည္ ဧခ်င္းစာကိုယ္မ်ားမွ
ရာဇဝင္ အေထာက္အထားမ်ား ရၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ဧခ်င္းကား အဖိုးတန္လွေပသည္။